لینک های برتر
مسجد جامع نطنز
روستای ابیانه نطنز
امامزاده آقاعلی عباس و شاهزاده محمد
قلعه طرقرود
بافت خالدآباد
خانه محقق الدوله
بافت تاریخی نطنز

جشنواره گیاهان دارویی و گردشگری سلامت

سرمایه گذاری و گردشگری » گردشگری » تقویم و رویدادها


جشنواره گیاهان دارویی و گردشگری سلامت

گیاه شناسی در ایران از قبل از اسلام تا کنون سابقه دیرینه دارد در اوستا  بارها از «اورورو بیشه زو» (گیاه درمانی) ستایش شده‌است علم مدرن هر چه بیشتر قدرت دارویی انواع مختلف گیاهان دارویی را به عنوان سلاحی موثر در برابر بیماری ها - از مشکلات سلامت تا سرطان - آشکار ساخته است. بر همین اساس است که گیاهان دارویی هم به صورت تازه و هم خشک شده در نقاط مختلف جهان در دسترس هستند.

با توجه به شناسایی حدود 60 گیاه دارویی در شهرستان نطنز و برگزاری جشنواره گیاهان دارویی در این شهرستان در گذشته و کاشت تعدادی از گیاهان در شهرستان برگزاری جشنواره میتوان شهرستان را به قطب کشوری گیاهان دارویی تبدیل نمود با برپایی نمایشگاه محصولات مستقیما از تولیید کننده به دست مصرف کننده می رسد و واسطه ها حذف می گردند محصولات به صورت ارگانیک در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد در کنار آن با حضورتورهای گردشگری در این شهرستان باعث ماندگاری بالای مسافر می شود و در کنار آن موجب شناسایی شهرستان نطنز به مردم سایر نقاط کشور و حتی جهان می گردد . برگزاری جشنواره از توجیه پذیری بالایی برخوردار می باشد در کنار آن با حضورتورهای گردشگری در این شهرستان باعث ماندگاری بالای مسافرین می شود و در کنار آن موجب شناسایی شهرستان نطنز به مردم سایر نقاط کشور و حتی جهان می گردد.

برگزاری جشنواره از توجیه پذیری بالایی برخوردار می باشد در کنار آن با حضورتورهای گردشگری در این شهرستان باعث ماندگاری بالای مسافرین می شود و در کنار آن موجب شناسایی شهرستان نطنز به مردم سایر نقاط کشور و حتی جهان می گردد. با حضور گردشگران به مقصد شهرستان اشتغال زایی پدید می آید و فروشگاه ها و بازارهای محلی توسعه می یابند که منتج به رونق اقتصادی کل شهرستان می گردد. تاسیسات گردشگری موجود بهره کافی را از این حضور خواهند برد در کنار آن مشاغل دیگر چون راهنمایان محلی ایجاد می شود صنعت گردشگری و رونق این صنعت در یک شهر باعث ایجاد شغل ، کمک به جامعه ی محلی با پول خارجی ، توسعه ی زیرساخت ها و ترویج آگاهی فرهنگی می شود . از طرفی از جاذبه های طبیعی و مصنوعی نیز حمایت شده که این امر به نوبه خودش  بسیار حائز اهمیت است و علاوه بر  کار آفرینی، تولید ارز توسعه منطقه را در پی خواهد داشت.

مدیریت
خدمات الکترونیک
خدمات گردشگری
نظرسنجی