لینک های برتر
مسجد جامع نطنز
روستای ابیانه نطنز
امامزاده آقاعلی عباس و شاهزاده محمد
قلعه طرقرود
بافت خالدآباد
خانه محقق الدوله
بافت تاریخی نطنز

فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری

سرمایه گذاری و گردشگری » سرمایه گذاری » فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری


فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری

امروزه بسیاری از شهرهای جهان شمول از راهبردهای متفاوتی برای دستیابی به توسعه پایدار استفاده می کنند. شهرها، هر کدام دارای ویژگی‌های یکتایی هستند که این ویژگی‌ها، زمینه تعریف و کاربست ابزارهای فراخوان توسعه پایدار را مشخص می­کند. شهرستان و شهر نطنز به عنوان یکی از نقاط جغرافیایی منحصربفرد استان اصفهان، دارای آوازه ملی است. از این‌رو شایسته است تا با تامین بستر سرمایه‌­پذیری و سرمایه­‌گذاری در مزیت‌های رقابتی این شهر و شهرستان، مسیر تبدیل شدن آن به یک جغرافیای فرصت آفرین را مهیا نمود. ترکیب اقلیمی، موقعیت استراتژیک بین دو کلان شهر اصفهان و تهران، آثار فاخر تاریخی و چهره‌­های ماندگار فرهنگی، جاذبه های کم نظیر گردشگری (تاریخی، طبیعی، انسان ساخت) و خلق میزبانی مردمان نطنز، بخش از ظرفیت‌های قابل برنامه ریزی این شهر و شهرستان می باشد.

فرصت‌های سرمایه­‌گذاری در نطنز به بخشهای متعددی تقسیم می­شود که یکی از مهمترین آنها صنعت گردشگری و صنایع دستی است. تحقق فرصت‌های سرمایه­‌گذاری در گرو مدیریت یکپارچه است. مدیران دستگاهی نطنز برآنند تا با اتخاذ یک رویه همسان در تصمیم‌­سازی از یک طرف و ایجاد هم‌­افزایی فرابخشی و بین دستگاهی از طرف دیگر، شرایط مطلوب سرمایه‌­پذیری را در صنعت گردشگری و صنایع دستی فراهم آورند. فرصتهایی همچون ایجاد مجتمع های گردشگری موضوعی، احداث اقامتگاه‌­های گردشگری، مراکز پذیرایی، تفریح و سرگرمی، دهکده­‌های سلامت، بازارچه­‌های صنایع­‌دستی، ایجاد مراکز تولید ان اف تی از آثار تاریخی، فرهنگی و صنایع دستی، مراکز و کارگاه‌­های آموزشی تخصصی، پارک‌های موضوعی و... بخشی از این فرصت‌هاست که به توسعه پایدار نطنز کمک خواهند کرد.

نطنز با تکیه بر داشته‌­های مادی و معنوی، در ابتدای فرایند جذب و راهبری سرمایه قرار دارد. در این راستا اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌­دستی شهرستان نطنز بر آنست تا با ایجاد شرایط مناسب سرمایه­‌گذاری، فرصت مشارکت بخش خصوصی در انواع طرح‌ها و پروژه­‌ها را مهیا سازد.

مدیریت
خدمات الکترونیک
نظرسنجی