لینک های برتر
مسجد جامع نطنز
روستای ابیانه نطنز
امامزاده آقاعلی عباس و شاهزاده محمد
قلعه طرقرود
بافت خالدآباد
خانه محقق الدوله
بافت تاریخی نطنز

جشنواره گردشگری و اسب سواری

سرمایه گذاری و گردشگری » گردشگری » تقویم و رویدادها


جشنواره  گردشگری و اسب سواری

گردشگری ورزشی در واقع سفر به اقصی نقاط دنیا برای شرکت در یک رویداد یا فعالیت ورزشی یا تماشای یک مسابقه‌ی ورزشی است. معمولا گردشگری ورزشی را به سه نوع تقسیم می‌کنند. گردشگری رویدادهای ورزشی، گردشگری ورزشی فعال و گردشگری ورزشی نوستالژیک، گردشگری اسب سواری و کوه نوردی در شهرستان نطنز زیر مجموعه گردشگری فعال قرار می گیرد (افرادی که برای انجام یک ورزش و در واقع شرکت در یک رویداد ورزشی سفر می‌کنند گردشگران گردشگری ورزشی فعال هستند. این رویدادهای مشارکتی طیف گسترده‌ای از ورزش‌ها و اشکال مختلفی از تورنمنت‌ها و رویدادها را شامل می‌شوند). نیاز به توضیح نیست که افراد برای شرکت در هر نوع گردشگری ورزشی ملزم به پرداخت هزینه‌های آن هستند. بنابراین، این بخش می‌تواند زمینه‌ی خوبی برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد باشد.

سیاستمداران، برنامه‌ریزان و اقتصاددانان برای احیای اقتصاد محلی، بر گسترش گردشگری ورزشی تاکید دارند. این بخش از گردشگری از آنجایی که شامل دو بخش پرطرفدار و پرسود است بدون شک به بهبود شرایط اقتصادی یک جامعه کمک خواهد کرد. آمار و ارقام زیادی درباره‌ی تاثیر رویدادهای بزرگ ورزشی بر اقتصاد مناطق گوناگون منتشر شده است. بررسی آن‌ها این مسئله را ثابت می‌کند که رشد این بخش از صنعت گردشگری تحول اقتصادی را برای میزبان این رویدادها به همراه داشته است ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و رستوران‌ها و هتل‌های پر از مسافر، رشد اقتصادی را در پی دارد- فرصتی برای معرفی شهر یا کشور و ارائه‌ی تصویر مثبتی از جامعه فراهم می‌شود با توجه به وجود بیش از 200 راس اسب در سطح شهرستان نطنز و علاقمندی جوانان به این رشته ورزشی و تخصص بالا میشود همانند شهرهای شمالی مسابقاتی در سطح کشور را برگزار نمود و از طرفی علاقه وافر به کوه نوردی این امررا نیز امکان پذیر می نماید. برگزاری جشنواره از توجیه پذیری بالایی برخوردار می باشد در کنار آن با حضورتورهای گردشگری در این شهرستان باعث ماندگاری بالای مسافرین می شود و در کنار آن موجب شناسایی شهرستان نطنز به مردم سایر نقاط کشور و حتی جهان می گردد.

با حضور گردشگران به مقصد شهرستان اشتغال زایی پدید می آید و فروشگاه ها و بازارهای محلی توسعه می یابند که منتج به رونق اقتصادی کل شهرستان می گردد. تاسیسات گردشگری موجود بهره کافی را از این حضور خواهند برد در کنار آن مشاغل دیگر چون راهنمایان محلی ایجاد می شود صنعت گردشگری و رونق این صنعت در یک شهر باعث ایجاد شغل ، کمک به جامعه ی محلی با پول خارجی ، توسعه ی زیرساخت ها و ترویج آگاهی فرهنگی می شود . از طرفی از جاذبه های طبیعی و مصنوعی نیز حمایت شده که این امر به نوبه خودش بسیار حائز اهمیت است و علاوه بر کار آفرینی، تولید ارز توسعه منطقه را در پی خواهد داشت.

مدیریت
خدمات الکترونیک
نظرسنجی