لینک های برتر
مسجد جامع نطنز
روستای ابیانه نطنز
امامزاده آقاعلی عباس و شاهزاده محمد
قلعه طرقرود
بافت خالدآباد
خانه محقق الدوله
بافت تاریخی نطنز

پارک سرچشمه سرابان

سرمایه گذاری و گردشگری » گردشگری » طبیعت گردی


پارک سرچشمه سرابان

پارک سرچشمه نطنز یکی از زیباترین مناطق گردشگری استان اصفهان است که با طبیعت بکر، درختان کهنسال و آب زلال فراوان در دامنه کوهپایه های شرقی کوه گنبد باز، در منطقه سرابان این شهر واقع شده است.

این تفرجگاه بزرگ و ارزشمند با چشم اندازهای طبیعی زیبا و محیط های کوهستانی خود که توسط شهرداری نطنز تجهیز وتوسعه یافته از جمله مناطق پر جاذبه شهرنطنز به شمار می‌رود که مورد استقبال اغلب گردشگران به ویژه علاقه مندان به کوهپیمایی و کوهنوردی قرار گرفته است. پارک سرچشمه با نشیمنگاه های سنگ فرش در طرفین جوی های پر آب، محیط زیبا و دلنشینی را برای تفریح خانواده ها فراهم کرده است و آرامشی وصف ناشدنی را برای گذران یک روز خوب در دامان طبیعت به آنها هدیه می کند. وجود دو آسیاب آبی تاریخی دوره صفوی در این مجموعه خود گویای تاریخچه و قدمت پارک سرچشمه می باشد که به عنوان یک اثر فاخر در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است.

وجود امکانات و تجهیزات ویژه بازی کودکان در محوطه این پارک، محیط بسیار لذت بخش و خاطره انگیزی را برای گردش و نشاط کودکان فراهم کرده است. شهروندان نطنزی هم فارغ از هیاهوی شهر دل به طبیعت زیبا و فرح بخش آن می زنند و ساعاتی را به ورزش و تفریح می گذرانند. چشمه‌سارهای جوشان که از دامن کوه های سرابان می جوشد، ترنم آوای پرندگان و صدای دلنشین جویبارها، سیمای زیبای آفرینش را در مقابل چشم گردشگران به تصویر می‌کشانند. آسیاب آبی قدیمی موجود در این مجموعه که درسال 88 بازسازی گردیدبه شماره 14192مورخ 1394/9/11 در فهرست آثار ملی کشور به عنوان یک اثر تاریخی با معماری منحصربفرد به ثبت رسیده است. درکنار این آسیاب تنوره ای، سفره خانه سنتی زیبایی برای پذیرای گردشگران و بازدید کنندگان آماده و مهیای  ورود مسافرین می باشد.

 

امکانات : شهربازی - پارکینگ - سرویس بهداشتی - فروشگاه -نمازخانه


نویسنده : میراث فرهنگی شهرستان نطنز

منبع : مرکز اسناد اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز

مدیریت
خدمات الکترونیک
نظرسنجی